de Vereniging

Binnen de NJBB zijn wij een relatief kleine vereniging, maar met dezelfde potentie als een grote vereniging namelijk het spelen en promoten van Pétanque in de ruimste zin van het woord.
Dit doen we door drie keer per week onderlinge wedstrijden te spelen en door deel te nemen aan competities en toernooien, zowel eigen als van andere verenigingen.
Theehuis van De Baander geldt voor ons op speeldagen als clublokaal.
Wij zijn er iedere maandag vanaf 19.45 uur en iedere woensdag en zaterdag vanaf 14.00 uur.
Op de deze speeldagen worden 2 partijen gespeeld en worden de teams via loting samengesteld.
Op de maandagavond is de eerste speelronde vaak onderdeel van een clubcompetitie en regelmatig worden er zgn. “Eurotoernooien” georganiseerd.
Hieraan zijn altijd leuke prijsjes verbonden.
De buitenbanen zijn de hele week beschikbaar, voor onze leden, om onderlinge partijtjes te spelen, of wat extra te oefenen/trainen.

Sur la Tête is aangesloten bij de Nederlandse Jeu de Boules Bond (NJBB).
In alle gevallen spelen we volgens de spelregels van de NJBB.
Nieuwe leden krijgen bij aanmelding van het lidmaatschap een exemplaar van het Internationaal Spelregelement Pétanque (ISP) uitgereikt.